Publisher Summit 2024 - STEP Network

Publisher Summit ’24  
By STEP Network  

Det er blevet tid til at skrive efterårets absolut fedeste begivenhed i kalenderen. Nu inviterer STEP Network nemlig til Danmarks største publisher event, Publisher Summit.

  • Den 26. september 2024

  • Skovriderkroen, Strandvejen 235, 2920 Charlottenlund

Hvad kan du forvente?

Vi har samlet en eksklusiv gruppe af eksperter, der vil dykke ned i de mest presserende emner inden for mediebranchen. Fra konsekvenserne af tredjepartscookiens-udfasning og fremtidens traffic distribution til Age of Attention og AI’s rolle i publishing. Du vil blive klædt på til at navigere gennem disse forandringer, og vi garanterer, at du går derfra med viden om, hvordan du tackler tech-giganternes konstante skift og udfordringerne fra nye teknologier.

Det bliver en dag fyldt med indsigtsfulde diskussioner, brancheindsigt og vigtige netværksmuligheder. Vær forberedt på at blive inspireret, informeret og rustet til succes i en stadigt skiftende medieverden.

Bonus: Der følger networking og drinks med i pakken.

Ekstra bonus: Det er gratis for dig at være med. Du tilmelder dig lidt længere nede på siden.

  • Når du skriver dig op, er du indforstået med, at du vil blive faktureret 2.500 kr. + moms, hvis du udebliver fra dagen uden afbud til Ulrik Kristensen.

Pladserne er fuldt booket, og vi kan desværre ikke garantere dig en plads. Tilmeld dig ventelisten her 👇

… Og nu til det vigtigste. Programmet.

Vi har allieret os med nogle af de bedste i branchen, og vi kan allerede nu afsløre, at det bliver nørdet, virkelighedsnært og top-aktuelt.

09:00-10:00 Registrering og morgenmad
10:00-10:10 Velkommen til Publisher Summit 2024
Ulrik Kristensen og Brian Krogh fra STEP Network
10:10-10:40 AI in publishing
Jesper Rix, Teknisk chef i JP/Politikens hus AI enhed.
10:40-11:10 Age of attention.
Simon Lund, Digital Director og Amalie Brix Frederiksen, Digital Account Manager fra Carat
11:10-11:40 AI Search: Blodbad eller småskrammer?
Jan Birkemose, Medietrends
11:40-12:00 Kaffepause
12:00-12:30 Game-changing engagement: The power of play in advertising 
Andreas Fabricius, Co-CEO & CCO, Playable
12:30-13:00 Hvor er video-annoncering på vej hen?
Nicklas Jakobsen, AV Director, MAGNA Denmark
13:00-14:00 Frokost
14:00-14:30 Googles indsigt i kunstig intelligens (AI) og konkrete anvendelsesmuligheder.
Stine Skjærbæk, Google
14:30-15:00 Digital Annoncering i 2025 – fra dilemma til hovedpine
Peter Loell, Director, Omnicom MediaGroup
15:00-15:30 Kaffe og kage
15:30-16:30 Keynote: Mediatrends
Sofie Hvitved, futurist, senior advisor & head of media ved Copenhagen Institute for Future Studies
16:30-17:00 Paneldebat
Speakers fra i løbet af dagen.
17:00-20:00 Afrunding, mad, networking og exhibition
20:00 Tak for i dag

 

Hovedsponsor

Publisher Summit 2024 sponsorer:

10:10-10:40
AI in publishing

Udforsk JP/Politikens Hus banebrydende AI Enhed og de konkrete praktiske anvendelser, der revolutionerer måden, de publicerer og interagerer med indhold på.Hvem vinder kampen om den bedste opskrift på succes, når tredjepartscookies udfases sammen med øvrige trackere? Et indlæg om paratheden på både købs- og salgssiden og hvad det betyder for medieinvesteringerne.

Jesper Rix
Teknisk chef i JP/Politikens hus AI enhed

Jesper Rix har en baggrund i softwareudvikling og har arbejdet med data science i +5 år. Han har været med helt fra starten i udviklingen og implementeringen af AI hos Ekstra Bladet. 

 

10:40-11:10
Age of Attention

Opdag hvorfor attention er blevet en central KPI for annoncører og hvordan det er blevet den nye valuta inden for digital markedsføring, samt hvilken impact det har for forbrugeradfærden og publishers. 

Simon Lund og Amalie Brix Frederiksen
Digital Director og Digital Account Manager, Carat

Simon Lund er Digital Director hos Carat. Han har 7 års erfaring fra mediebureau-siden og har fokus på digital rådgivning og performance marketing.

Amalie Brix Frederiksen er Digital Account Manager og har 3 års erfaring fra mediebureau med stort fokus på the attention economy og koblingen til digital marketing og medier.

11:10-11:40
AI Search: Blodbad eller småskrammer? 

AI vender op og ned for søgetrafikken for alle udgivere. Nogle vil rammes hårdere end andre, men alle kan forsøge at kompensere tabet ved at styrke egne trafikkanaler og øge værdien af brugerne. 

Jan Birkemose
Medietrends

Jan Birkemose er manden bag Medietrends ugentlige nyhedsbrev, der både dykker ned i konkrete medieinnovationer og skaber overblikket over de store bevægelser i mediemarkedet.

Jan Birkemose er uddannet journalist med en fortid på Ekstra Bladet og som chefredaktør på Ugebrevet A4. Desuden Fellow på SDU’s journalistuddannelse og en meget aktiv kursus- og foredragsholder. 

 

12:00-12:30
Game-changing engagement: The power of play in advertising

Træd ud over traditionelle reklamemetoder og engager dit publikum på en ny måde – gennem spil! Dette oplæg afslører kunsten at inkorporere gamification og interaktivitet i din marketingstrategi for spændende og mindeværdige kampagner, der leverer enestående resultater.

Vigtige pointer fra dette oplæg:
Sådan udnytter du “the power of play” – et yderst effektivt værktøj til at booste engagement og loyalitet ved hvert kundeberøringspunkt.

Hvorfor playable ads er en game-changer for både annoncører og publishers – de tilbyder mere effektivt annonceforbrug, øget engagement og styrket brand awareness.

Få indsigt og inspiration fra succeshistorier fra virkeligheden, der viser virkningen af playable ads og marketing gamification.

Andreas Fabricius
CCO/Co-CEO, Playable

Med en fascination for markedsføringsteknologi og alt relateret dertil, er Andreas altid udkig efter nye teknikker, der kan forny markedsføring og ændre forretningsmodeller. Andreas leder de kommercielle funktioner hos Playable og hjælper virksomheder med at skabe high-performing kampagner, der leverer nul-parts data, leads af høj kvalitet, og aktiverer samt engagerer målgruppen på tværs af mange lande. 

12:30-13:00
Hvor er videoannoncering på vej hen?

Vi har i 2023 set et fald i displayinvesteringerne, mens der har været en fortsat pæn stigning i videoinvesteringerne. Denne udvikling vil fortsætte, og konkurrencen på markedet intensiveres med store, internationale spilleres skift fra rene subscription-baserede forretningsmodeller til også at tilbyde abonnementer med lavere pris – delvist annoncefinansieret. Det stiller stadig større krav til lokale mediers udbud og kvalitet. Nicklas giver en opdatering på videomarkedet samt bureauernes og annoncørernes prioriteter.

Nicklas Jakobsen
AV Director, MAGNA Denmark

Nicklas har en omfattende erfaring inden for både TV- og digital planlægning og arbejder nu i krydsfeltet mellem offline og online audiovisuel kommunikation. I sin nuværende rolle er han ansvarlig for at udvikle og optimere strategiske tilgange til AV-planlægning. Derudover er han drivkraften bag udviklingen af interne værktøjer til audiovisuel planlægning, som sikrer en mere effektiv og målrettet medieeksponering.

13:45-14:15
Googles indsigt i AI og anvendelsesmuligheder

Lær, hvordan AI transformerer vores måde at interagere med information på, og hvilke anvendelsesmuligheder det giver.

Stine Skjærbæk
Google

Stine er specialiseret inden for data og AI-emner, herunder de nyeste generative AI-teknologier. Til daglig arbejder hun tæt sammen med ledere i nogle af Danmarks største virksomheder, hvor hun hjælper dem med at nå deres forretningsmål gennem teknologi. Hun har arbejdet hos Google i 9 år og har haft base både i Irland og Danmark.

14:15-14:45
Digital Annoncering i 2025 – fra dilemma til hovedpine

Annoncører står over for en række udfordringer, der kan give danske medier alt fra hovedpine til regulær migræne. Den store cookieudfasning, endte uden klar retning, tech-giganter fortsætter deres ubønhørlige vækst, nye medier stormer frem, og med polyfaktualitetens indtog i marketing, er det blevet sværere end nogensinde at definere, hvad kvalitet, brand safety og effekt egentlig betyder. Vi dykker ned i det kommende års udfordringer og hvordan vi løser dem, sammen.

Peter Loell
Director, Omnicom MediaGroup

Peter Loell har siden 2003 været ansat i Omnicom Media Group og har fejret 30-års jubilæum i medie- og reklamebranchen. Her har han været i berøring med langt de fleste medier og brancher undervejs.

Peter rådgiver annoncører om hvilke medier, der bedst muligt kan forbinde dem med deres valgte målgrupper og dermed formidle deres budskab. Han bliver ofte spurgt om at se “rundt om hjørnet”, hvad fremtiden bringer inden for medie og reklamer, ikke mindst inden for teknologi.

15:15-16:15
Naviger i den nye medievirkelighed – AI, tillid, relevans og fremtiden for hyper-personligt content

Join futurist, Sofie Hvitved, når hun udforsker de transformative virkninger af nye teknologier og ændrede brugerbehov i medieindustrien. Sofie Hvitved vil dykke ned i usikkerhederne, medieindustrien står overfor – herunder behovet for at forstå fremtidige forbrugers skiftende adfærd og præferencer i fremtiden samt forekomsten af nye forretningsmodeller.  

Opdag hvordan trends inden for AI-drevne produkter og tjenester såsom hyper-personalisering omformer forholdet mellem publishers og brugere – og skaber et nyt spillefelt for annoncører. Sofie Hvitved vil dykke ned i nogle af de etiske og samfundsmæssige implikationer af dette nye medielandskab og overveje, hvad det betyder for fremtiden for internettet og vores accept af AI i dagligdagen. Gå ikke glip af denne indsigtsfulde diskussion om at forme AI for en troværdig og relevant mediefremtid.  

Sofie Hvitved
Futurist, Senior Advisor og Head of Media på Copenhagen Institute for Futures Studies.

Sofie Hvitveds passion ligger inden for skæringspunktet mellem medier og teknologi og hvordan det fremtidige medielandskab vil udfolde sig.  

Hun er en erfaren keynote speaker, moderator og vært. Ud over at fokusere på mediefremtiden bruger hun også meget tid på at spekulere over de mulige fremtidsscenarier for AI, metaverset og den generelle konvergens mellem vores fysiske og virtuelle liv.