Publisher Summit ’24
By STEP Network
Det er blevet tid til at skrive efterårets absolut fedeste begivenhed i kalenderen. Nu inviterer STEP Network nemlig til Danmarks største publisher event, Publisher Summit.
-
Den 26. september 2024
-
Skovriderkroen, Strandvejen 235, 2920 Charlottenlund
Hvad kan du forvente?
Vi har samlet en eksklusiv gruppe af eksperter, der vil dykke ned i de mest presserende emner inden for mediebranchen. Fra konsekvenserne af tredjepartscookiens-udfasning og fremtidens traffic distribution til Age of Attention og AI’s rolle i publishing. Du vil blive klædt på til at navigere gennem disse forandringer, og vi garanterer, at du går derfra med viden om, hvordan du tackler tech-giganternes konstante skift og udfordringerne fra nye teknologier.
Det bliver en dag fyldt med indsigtsfulde diskussioner, brancheindsigt og vigtige netværksmuligheder. Vær forberedt på at blive inspireret, informeret og rustet til succes i en stadigt skiftende medieverden.
Bonus: Der følger networking og drinks med i pakken.
Ekstra bonus: Det er gratis for dig at være med. Du tilmelder dig lidt længere nede på siden.
-
Når du skriver dig op, er du indforstået med, at du vil blive faktureret 2.500 kr. + moms, hvis du udebliver fra dagen uden afbud til Ulrik Kristensen.
Pladserne er fuldt booket, og vi kan desværre ikke garantere dig en plads. Tilmeld dig ventelisten her 👇
… Og nu til det vigtigste. Programmet.
Vi har allieret os med nogle af de bedste i branchen, og vi kan allerede nu afsløre, at det bliver nørdet, virkelighedsnært og top-aktuelt.
09:00-10:00 | Registrering og morgenmad |
10:00-10:10 | Velkommen til Publisher Summit 2024 Ulrik Kristensen og Brian Krogh fra STEP Network |
10:10-10:40 | AI in publishing Jesper Rix, Teknisk chef i JP/Politikens hus AI enhed. |
10:40-11:10 | Age of attention. Simon Lund, Digital Director og Amalie Brix Frederiksen, Digital Account Manager fra Carat |
11:10-11:40 | AI Search: Blodbad eller småskrammer? Jan Birkemose, Medietrends |
11:40-12:00 | Kaffepause |
12:00-12:30 | Game-changing engagement: The power of play in advertising Andreas Fabricius, Co-CEO & CCO, Playable |
12:30-13:00 | Hvor er video-annoncering på vej hen? Nicklas Jakobsen, AV Director, MAGNA Denmark |
13:00-14:00 | Frokost |
14:00-14:30 | Googles indsigt i kunstig intelligens (AI) og konkrete anvendelsesmuligheder. Stine Skjærbæk, Google |
14:30-15:00 | Digital Annoncering i 2025 – fra dilemma til hovedpine Peter Loell, Director, Omnicom MediaGroup |
15:00-15:30 | Kaffe og kage |
15:30-16:30 | Keynote: Mediatrends Sofie Hvitved, futurist, senior advisor & head of media ved Copenhagen Institute for Future Studies |
16:30-17:00 | Paneldebat Speakers fra i løbet af dagen. |
17:00-20:00 | Afrunding, mad, networking og exhibition |
20:00 | Tak for i dag |
Hovedsponsor
Publisher Summit 2024 sponsorer:
Udforsk JP/Politikens Hus banebrydende AI Enhed og de konkrete praktiske anvendelser, der revolutionerer måden, de publicerer og interagerer med indhold på.Hvem vinder kampen om den bedste opskrift på succes, når tredjepartscookies udfases sammen med øvrige trackere? Et indlæg om paratheden på både købs- og salgssiden og hvad det betyder for medieinvesteringerne.
Opdag hvorfor attention er blevet en central KPI for annoncører og hvordan det er blevet den nye valuta inden for digital markedsføring, samt hvilken impact det har for forbrugeradfærden og publishers.
AI vender op og ned for søgetrafikken for alle udgivere. Nogle vil rammes hårdere end andre, men alle kan forsøge at kompensere tabet ved at styrke egne trafikkanaler og øge værdien af brugerne.
Træd ud over traditionelle reklamemetoder og engager dit publikum på en ny måde – gennem spil! Dette oplæg afslører kunsten at inkorporere gamification og interaktivitet i din marketingstrategi for spændende og mindeværdige kampagner, der leverer enestående resultater.
Vigtige pointer fra dette oplæg:
Sådan udnytter du “the power of play” – et yderst effektivt værktøj til at booste engagement og loyalitet ved hvert kundeberøringspunkt.
Hvorfor playable ads er en game-changer for både annoncører og publishers – de tilbyder mere effektivt annonceforbrug, øget engagement og styrket brand awareness.
Få indsigt og inspiration fra succeshistorier fra virkeligheden, der viser virkningen af playable ads og marketing gamification.
Vi har i 2023 set et fald i displayinvesteringerne, mens der har været en fortsat pæn stigning i videoinvesteringerne. Denne udvikling vil fortsætte, og konkurrencen på markedet intensiveres med store, internationale spilleres skift fra rene subscription-baserede forretningsmodeller til også at tilbyde abonnementer med lavere pris – delvist annoncefinansieret. Det stiller stadig større krav til lokale mediers udbud og kvalitet. Nicklas giver en opdatering på videomarkedet samt bureauernes og annoncørernes prioriteter.
Lær, hvordan AI transformerer vores måde at interagere med information på, og hvilke anvendelsesmuligheder det giver.
Annoncører står over for en række udfordringer, der kan give danske medier alt fra hovedpine til regulær migræne. Den store cookieudfasning, endte uden klar retning, tech-giganter fortsætter deres ubønhørlige vækst, nye medier stormer frem, og med polyfaktualitetens indtog i marketing, er det blevet sværere end nogensinde at definere, hvad kvalitet, brand safety og effekt egentlig betyder. Vi dykker ned i det kommende års udfordringer og hvordan vi løser dem, sammen.
Join futurist, Sofie Hvitved, når hun udforsker de transformative virkninger af nye teknologier og ændrede brugerbehov i medieindustrien. Sofie Hvitved vil dykke ned i usikkerhederne, medieindustrien står overfor – herunder behovet for at forstå fremtidige forbrugers skiftende adfærd og præferencer i fremtiden samt forekomsten af nye forretningsmodeller.
Opdag hvordan trends inden for AI-drevne produkter og tjenester såsom hyper-personalisering omformer forholdet mellem publishers og brugere – og skaber et nyt spillefelt for annoncører. Sofie Hvitved vil dykke ned i nogle af de etiske og samfundsmæssige implikationer af dette nye medielandskab og overveje, hvad det betyder for fremtiden for internettet og vores accept af AI i dagligdagen. Gå ikke glip af denne indsigtsfulde diskussion om at forme AI for en troværdig og relevant mediefremtid.